Resep Opor Ayam Kampung

Opor Ayam Kampung - Resip Chicken Kampung Empuk dan Gurih untuk Lebaran. Orang Indonesia pada umumnya menikmati makanan kelapa kuah kelapa sebagai kawan beras yang merupakan makanan ruji. Salah satu masakan kelapa paling popular adalah Opor Ayam, selain digunakan sebagai menu harian, ternyata opor ayam juga merupakan hidangan khas untuk hidangan Eid dengan ketupat. Hampir setiap rantau di Indonesia mesti menyajikan opor ayam sebagai hidangan Eid selain sambal jantung goreng, labuh sayuran dan lain-lain.

Resep opor ayam kampung ini pastinya menggunakan daging ayam sebagai bahan asas, buat masa ini kami menyampaikan resipi dengan ayam sebagai bahan utama kerana ayam ini mempunyai rasa tersendiri, walaupun anda masih boleh menggunakan ayam ayam atau ayam bergantung pada Rasa Dan keadaan yang sedia ada. Untuk bahan-bahan yang sangat mudah selain ayam juga ada rempah-rempah dapur seperti daun bay, sereh, kayu manis dan tentu saja kelapa sebagai bahan kelapa. Lebih banyak maklumat penting seperti yang berikut:

Bahan-bahan di atas sangat mudah diproses di pasaran tradisional dan pasar raya di sekitar domisil anda. Apabila bahan sudah siap, sudah tiba masanya kita mula membuat Opor Ayam Kampung Empuk dan Gurih ini.

Setelah dimasak dan dimakan ayam kemudian mengangkat opor ayam dan siap melayani sebagai teman untuk makan nasi, ketupat atau lontong pada hari Lebaran dengan keluarga tercinta. http://www.anekaresepsederhana.com/2017/05/cara-memasak-opor-ayam.html Jika anda suka ia boleh ditaburkan dengan bawang goreng. Bagaimana hmmm ... dari aroma akan menjadikan perut kruyuk-kruyuk.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Resep Ayam Goreng Kremes

Resep Sayur Lodeh Enak Dan Lezat

Resep Capcay Goreng Enak Dan Lezat